TASQUES ESCOLARS
Bon dia pedagogs i pedagogues!
En l'entrada de hui parlarem de les tasques escolars com una eina que requereix una interacció entre el professorat i l’alumnat, i que te per funció omplir el temps de la classe per mantindre un ordre.
Les tasques escolars són estructuracions d’activitats d’ensenyament i aprenentatge, que constitueixen seqüències, les quals defineixen que és una classe, un mètode, un forma de fer i de treballar. Aquestes seqüències didàctiques organitzen cada unitat d’aprenentatge, com per exemple els llibres de text que serien una proposta de seqüència prefixada. D’aquesta manera, segons la tasca, la seqüència condicionarà com és el currículum.
A més, suposen la interacció del plantejament didàctic i de l'organització de la classe (mobiliari i alumnat), tenint en compte com és l’aula i el nombre d’alumnes. De forma que, les tasques escolars determinen el funcionament de la classe, exigeixen una manera de comportar-nos tant per part del professor com de l’alumne i a més, ens socialitzen.
Quan parlem de tasques escolars parlem de valors educatius, per tant, els docents han de prendre consciència de les decisions, optant per aquelles tasques que tinguen millors valors educatius.
Les tasques escolars, són ferramentes que poden ajudar als alumnes a aprendre i desenvolupar hàbits de treball i d’organització, a més d’assumir responsabilitats. Per això, han de tindre com a finalitat potenciar l’autonomia i responsabilitat de l’alumnat, ajudar a crear l’hàbit de treball i d’estudi, reforçar les activitats d’aula, afavorir el treball col·laboratiu i en equip, i millorar la comunicació amb les famílies, implicant la coordinació de l’equip docent de cada grup-classe.
Així mateix, els docents han de tindre en compte el disseny de les tasques, de tal manera que els alumnes les puguen realitzar autònomament, sense l’ajuda dels pares, encara que aquests poden supervisar o controlar la realització. A més, han de ser accessibles a tots els estudiants als quals va dirigides amb l’objectiu de què servisquen per a assolir les competències claus i no siguen una repetició del que s’ha fet a classe.
Comentarios
Publicar un comentario